Mitt fokus

 
 
Jag har nu under en tid inte varit aktiv med bloggen av olika anledningar. Inga bortförklaringar då jag varit väldigt dålig på att hitta motivation och engagemang. Detta är vad som händer med många och mig inkluderad men jag ska komma över detta! Meningen med min blogg var till en början att sporra mig att ha en återkommande rutin inplanerad i mina rutiner. Dock har i och med semester och arbetslöshet detta blivit lidande. Jag sa upp mig från mitt arbete på Phone House då jag inte utvecklades som jag ville. Mina arbetsuppgifter blev tråkiga och inte utvecklande för mig. Jag fick då tre månader att ta mig ur och hitta nått annat. Så idag jobbar jag inte mer där utan får min lön i samanlagt tre månader som min uppsägningstid är. Sen är det upp till mig att hitta något jag vill göra under den här tiden. Den pressen har nog börjat lägga sig över mig och jag har lätt att bli paralyserad. Jag gör inte något som jag ska utan blir på nått sätt förlamad i min förmåga att hitta motivation och energi. En trend jag verkligen vill ändra på. 
 
 

 
 
Jag vill då ta hjälp av bloggen och försöka hitta tillbaka till ett normalt läge så snabbt som möjligt. Planering av mina dagar tror jag spelar fruktansvärt stor roll i det hela. Jag och Emmy har varit på en roadtrip för en vecka sedan som ni alla säkert såg och läste om. Mina uppdateringar under den var bristfärdiga men jag insåg också att vi skulle iväg för våran skull och inte för läsarna av den här eller Emmys blogg. Emmy fick mig att inse detta och då kändes det inte lika kul att göra uppdateringarna som tog mest tid, alltså bloggen. För att redigera bilderna från systemkameran och sedan skriva ett inlägg, formulera och strukturera det tar mest tid. Vi valde då att köra en vlog lite då och då. Den var mycket snabbare gjord. Bara ta fram telefonen och filma, trycka på dela och lägga upp! Klart! 
 
Jag hoppas ni fick lite ut av våra vloggar och bloggar trots rätt dålig uppdatering. Jag har dock tänkt att skriva lite om mina besvär att komma igång med saker. Jag har ett antal projekt nu som jag vill köra igång med. Dels har jag och Emmy en Aloe Vera verksamhet som vi måste kicka igång. Vi har verkligen inte lagt tid på den men jag märker att Emmy känner sig motiverad att göra nått åt det. Detta glädjer mig och påverkar mig positivt. Sedan har jag och en vän flera egna idéer att förvärkliga. De kräver inte alls så mycket att starta men vi måste bara ta ett beslut. Att göra eller att avvakta. Det är frågan. Jag säger kör! 
 
 

 
 
Sen har jag en business som jag ska dra igång här lokalt. Det går ut på att jag ska hem till folk med IT relaterade problem exempel; skrivare som inte fungerar, virus på datorer, backup eller bara allmäna problem med datorer, mobiler och surfplattor. Jag har mycket erfarenhet och älskar problemlösning så det känns uppenbart. Tanken är då att jag tar 500kr i timmen (vilket enligt branschen är rätt lågt) för att komma hem till kunden och hjälpa till med problemet. Detta ska jag annonsera på min mors gym vars kunder är äldre och som inte har så mycket erfarenhet utav datorer med omnejd. Där kommer jag in och erbjuder en kostnadseffektiv lösning jämfört med andra aktörer. Först som hobby verksamhet men sedan kanske som företag. 
 
Jag ser ändå positivt på förändringarna i mitt liv och jag ska verkligen försöka att göra mitt bästa för att ta vara på min situation som den ser ut idag. Jag måste göra det. Annars slutar det bara med att jag har ett tråkigt butiksjobb igen, där jag inte utvecklas och där jag inte kan tjäna dem pengarna som jag vill. Där vill jag verkligen inte vara! Nej! Det är dags! Dags för mig att ta tag i mitt liv! Och jag är oerhört tacksam att min situation tillåter mig att utforska mina alternativ!
 
 

 
 
Det här inlägget blev personligt och det kommer de vara lite nu framöver då jag känner att det ger mig något positivt just nu! Jag kommer så småningom att strukturera om bloggen, byta design och ändra inläggsmönstret till ett inlägg i veckan. Men för närvarandet kommer det att läggas upp lite bilder och några inlägg som detta. 
 
 
Ha en förbannat bra dag och vecka så hörs vi snart! <3
 
 
 
Vill du påverka vad som skrivs i bloggen? Vill du att jag tar upp något? Lägg din åsikt här nedan så kommer jag besvara kommentaren så fort jag kan och undersöka om det är något för mig och den här bloggen! Tack för ditt stöd!
3 åsikter
Aoui

Skulle vilja att du skrev mer om handfasta tips på ex. Böcker, poddar, seminarier, utbildningar osv.

Var får du inspiration från? Vad gör dig taggad?
Är dessa medier något du använder dig av? Osv. 😊

Svar: Jag kommer absolut att skriva mer om tips på olika saker som jag tar inspiration från. Redan har jag NÖHRA som ett exempel. Men visst behövs det mer! Bra att belysa det! Tack för kommentaren! :)
Bror Armand

P i X E L I E – Fotograf Erica Pettersson

Det är helt naturligt att bloggen hamnar på "efterkälken" när det händer andra saker i ens liv.
Jag brukar tänka som så att det är bättre med glesa uppdateringar med hög kvalitet än 10 inlägg per dag som inte handlar om någonting :-)

Hoppas du får en bra vecka!

Svar: Tack Erica för kommentaren! Verkligen bra input och ungefär så jag tänker. Skönt att få höra det från någon annan! :) Du med!
Bror Armand

Berta

Tack för att du delar. Det här känner man ju liksom igen. Följ med oss till Järna imorgon så fixar vi detta. :-)

Måste också tipsa om Hoffice, helt suveränt och roligt. I stället för att sitta på Kafé och jobba med sina projekt så sitter man hemma hos varandra och arbetar med sitt efter en uppgjord struktur som ger koncentration och dessutom blir man inspirerad av andra. Vi har fått mkt publicitet i media och det har öppnats Hoffice runt i hela världen. Tyvärr är inte aktiviteten på topp just nu men vi kämpar på. Allt går liksom i vågor. Upp och ner :-)
http://hoffice.nu/sv/
https://www.facebook.com/groups/240395772788705/?fref=ts

Svar: Tack för att DU delar med dig. Jag känner att jag måste dela lite personliga motgångar för att ha lite mer dynamik i bloggen. Jag ska och kommer att börja med mer utförliga inlägg om personlig utveckling igen men just nu kommer jag som sagt vara lite passiv. Väldigt skönt att höra att du känner igen dig! Kul att du också delar just det och tar dig den tiden att skriva en kommentar. :)
Hoffice låter som en intressant lösning. Vi har här i orten ett café som inriktar sig på att vara som en arbetsplats. Ska besöka dem snart faktiskt och se vad det handlar om. :) Får också hålla utkik på Hoffice! Tack för tipset! Hoppas mötet idag blir givande! ;)
Bror Armand