Semestern är slut!

 
 
Tre härliga och långa veckor har nu gått. Jag är nöjd med min semester på många sätt. Dock flöt den inte på i samma riktning som jag tänkte. Jag har insett många saker med mig själv och jag tänkte ta tillfället i akt att reflektera runt vad som gick bra och dåligt samt vad jag kan göra bättre framöver. Inte bara i semester samanhang utan i vanliga livet också. 
 
 

 
 
 
Jag har missat två inlägg här i bloggen och det känns självklart att "outa" det direkt för er som kanske inte märker det. För mig betyder det att jag har brytit det löfte som jag satte upp i början av den här bloggen och det är såklart jobbigt för mig. För mig är detta ett beteende som har varit vanligt i mitt liv. Det är också något som jag vill jobba mest med i min utveckling. Jag vill ta det långsamt och metodiskt så jag inte faller in i för stora löften som jag inte kan hålla. Efter en konversation med min kära andra hälft förstod jag att jag måste låta mig själv tycka detta är okej. Jag måste inse att de händer inte bara mig. Jag måste tänka att det är normalt och att det viktigaste är att jag fortsätter och inte lägger ner bloggen totalt bara för att ett misstag görs. Livet kom emellan och så är det ibland. Speciellt på semestern! Tänk dig att du tränar på gym och du missar två pass. Det är ungefär samma sak. Slutar du där och då bara för att du missat ditt träningschema så har du förlorat. Men kämpar du på nästa vecka igen och fortsätter enligt planen så har du ändå klarat av det. Det viktigaste är att man tittar tillbaka på vad det var som fick en att inte träna, blogga eller vad man nu gör, och försöker att indentifiera och minska det hindret till nästa vecka. För mig handlade det om att jag hellre var spontan med mina golfrundor och annat än planerad. Och då fick bloggen lida. 
 
Resultatet vad dock att jag har förstått att jag behöver vara mer strukturerad med min tid. Jag måste få känna att jag lägger en viss tid i veckan på bloggen och att den sitter i sten. Väldigt viktigt. Annars kommer inget att fungera. Det gäller också andra saker i livet. Sömn, spel, träning, jobb allt! Att planera bort tid till saker man behöver göra är extremt viktigt för mig. Annars blir jag lätt distraherad och drar ut på något mer än vad jag borde och sedan slutar det med att jag inte hinner det jag skulle göra. Söndags inlägget skulle skrivas men blev utsatt för exakt det. Min tid flög iväg på annat. 
 
 
 

 
 
 
Det var faktiskt inte bara bloggen som inte blev som jag tänkt under semestern. Jag hade tänkt att läsa en bok, lana, gå på gröna lund, kanske åka iväg nånstans, träna, ha rutiner etc. Inget av detta hände. Eller ja jag började golfa igen. Jag märkte att det tar en väldig tid att golfa. En dag var jag på klubben i 10 timmar. Men de var för att jag ville förbättra mitt spel. Så det var självvalt såklart. Tycker att det är fruktansvärt kul och kommer fortsätta spela så mycket jag bara kan framöver. Har också börjat föda tanken hos många vänner och det verkar bli några som vill börja vilket är super kul! 
 
Men för att komma till det jag sa att jag ville ta upp, alltså någon slags reflektion, så tror jag så här med facit i hand att jag behövde att vara ledig lite. Att bara skita i allt och ta dagen som den kommer. Kunna vara inne och spela en hel dag eller dra iväg till golfen i 10 timmar i sträck. Dricka öl mitt i veckan och bara leva. Jag tror det här va nått slags utspel av mitt behov jag inte visste jag hade. Det är så jag väljer att se det i alla fall. Jag har sovit en jävla massa också vill jag påpeka. Tror jag sovit i snitt 10 timmar varje dygn. Det är väldigt mycket mer än vanligt. Varit uppe sent och gått upp sent. Vänt lite på dygnet och så. Inget jag inte klarar av men det har varit påtagligt att jag sovit mer än vanligt. Undrar faktiskt varför? Kan de vara för att man inte sovit bra eller tillräckligt under en lång tid? Att jag behövde "vila igen mig" typ. Hoppas det. 
 
 
 

 
 
 
Men nu börjar en ny vecka! En ny månad! Nya möjligheter att få grotta in sig i. Härligt. Så här är lite av mina mål:
 
Min ambision under den här veckan är att skriva alla inlägg till bloggen flawlessly! Inte missa ett jävla tecken! Få tillbaka rutiner, börja läsa boken jag skulle ha läst och sen ta och träna lite på det. Det låter som mycket på en och samma gång. Men de handlar bara om att planera det. Alla nöjen kommer efter att detta har gjorts. Då kommer allt gå bra. Ha ett klart mål när jag ska gå och lägga mig och planera allt in i minsta detalj. Det kommer att göra att jag klarar det. 
 
Dagens fråga: Vad är det bästa med att komma tillbaka till jobbet?
 
Jag är genuint nyfiken på era svar på den här frågan. Många tar förgivet att allt bara är negativt och att man hellre bara skulle vilja vara hemma hela tiden om man själv fick bestämma. Men tänk till lite grann. Vad är det bästa med att komma tillbaka och jobba? För vissa kan det vara enkelt medans för andra blir det en svår en. Hoppas just du vill skriva till mig här nere. 
 
 
Ha en förbannat bra kväll! Vi ses på torsdag! <3
 
 
Kommentera, gilla och dela inlägget om du tycker det var intressant och vill att jag ska fortsätta blogga!
1 åsikt
N

Jag anser att det nya året börjar i augusti och inte i januari och mina nyårslöften sätter jag upp i augusti. Därför är det bästa att komma tillbaka till jobbet att man får chans till en nystart. Att börja om på ny kula, med ny energi och nya målsättningar. När man har varit ledig en stund så får man ett helt nytt perspektiv på jobbet och har ny energi till att hantera alla utmaningar på ett förhoppningsvis ännu bättre sätt!
Bra skrivet inlägg som vanligt!

Svar: Gud vad kul att höra! Det är faktiskt inte dumt! Nyår är ju en sak. Vi byter år i kalendern. Men kanske ska man införa nått för karriären eller "jobbet"! Det nya jobb året börjar med semesterns slut. I love it! Grymt sätt att se det på! :)
Fabian Forsström