Disciplin

Min och Emmys griffeltavla. Där skriver vi upp målen för dagen och vad vi behöver göra.
 
 
Det här med disciplin är det nog många som kan hålla med om är svårt ibland. Jag själv väljer att utmana mig själv så mycket det bara går. Jag har min app som alltid påminner om mina rutiner, som jag nämnde i torsdagens inlägg. Sen har jag den här bloggen som i sin tur också är en stor fet jävla utmaning i sig. Utmaningen med bloggen är faktiskt både kreativitet och disciplin. Som idag. Jag hade ingen aning om vad jag skulle skriva om tills för nån timme sen då jag frågade Emmy på vår morgon promenad. Vi vände och vred och tänkte på olika saker jag har problem med. Sen sa vi gemensamt Disciplin!
 
Emmy, min flickvän med andra ord, säger att jag är som en hund som man ger en ny leksak till. Glömmer helt bort den gamla och köttar på med den nya tills jag tröttnar på den. Sen kan man introducera en gammal leksak igen till mig och jag tycker den är kul i två veckor. Det här är vad jag tampas med och det är säkert inte mer än vad någon annan med disciplins problem gör. Men en sak vet jag. Att jobba aktivt med att bli bättre är en självklarhet!
 
 

 
 
Vad ska man göra då?
 
 
Om man är lat hela tiden. Om man känner sig orklös. Vad gör man? Som jag skrev lite lätt om i torsdagens inlägg så handlar det mycket om att hitta nått som känns värt att kämpa för. Sitt egna "varför". Varför just du vill träna exempelvis. Jag tror mycket på den teorin. Hitta en anledning stark nog att göra dina utmaningar med kämparglöd! Då man känner att man verkligen måste vinna eller besegra det man tampas med. Jag själv måste börja se resan som något större än vad jag gör idag. Jag tänker mycket på målet och vad najs det skulle vara att vara där. Problemet då är att jag tänker så mycket på målet att när jag väl utövar vad det nu än är jag vill vara bra på så är det så stor skillnad mellan var jag är och dit jag vill vara att jag slutar rätt snabbt. Känner ni igen er? (kommentera gärna) Jag tror många gör det. Man ser inte resan dit som en del av målet. 
 
Och för att lyckas måste man ha en plan. Har man ingen plan kan man lika gärna skita i det. För i slutändan är det planen som gör att du når ditt mål. Med plan menar jag att man sätter upp klara milstolpar längs med vägen till målet så att varje steg känns viktigt. Annars tror man att det är enklare att komma dit än vad det är och det känns lätt att det man gör är meningslöst. Man måste göra en plan. Precis som när man startar ett företag. Man kan köra igång utan affärsplan, men de blir klart mycket bättre struktur i bolaget om du har en. Så alla känner att det är värt att jobba. 
 
 

 
 
Slutklämmen
 
Så ta en disciplin som du misslyckas med och ställ några "varför" frågor. Kom ner i djupet och fråga dig själv; varför är det här så svårt!? Varför!? Reflektera och vrid. Gör hypoteser och testa dig fram. Ingen har kommit någon vart av att sitta på arslet och tänka negativt. Tänk positivt, ha en positiv inställning till det du vill ska hända och ge dig inte tills du skapar den verkligheten.
 
En sak som jag lärde mig på Balansekonomi som jag tror kan vara till nytta. Jag använder det hela tiden nu. Reflexartat.
 
Jag säger aldrig om.
Jag säger när.
 
Jag vet redan att jag kommer bli framgångsrik och miljonär etc. Det är inte frågan om jag blir det. Utan bara när! Det är en tidsfråga. Ta åt er det mindsetet. Det är sjukt härligt. Man öppnar upp sin problemlösning och är mer mottaglig. Man ska tänka stort.
 
 
"If your dreams doesn't make your friends laugh. They are not big enough!"
 
 
Och med det citatet tänkte jag avsluta detta inlägg. Lite kortare men det är bra att variera lite. Långa inlägg är inte alltid lika attraktiva. Hoppas det var bra med innehåll ändå och att ni är motiverade att göra något åt era problem. Skriv jätte gärna i kommentarsfältet och Gilla dagens inlägg! 
 
 
Dagens fråga: Vad har du svårt att fullfölja? Vilket mål kommer du aldrig fram till?
 
 
Tack och bock! Vi ses på tisdag!
 
Nu ska jag äta en glass!
2 åsikter
Fanley

Tycker det du skriver är intressantley. <3

Svar: Tack så mycket mitt Fanley! ❤
Fabian Forsström

Aoui

Ingenting är omöjligt!

Svar: Så sant som det är sagt!
Fabian Forsström