Ett kortare mer personligt inlägg

 
 
Jag har insett att klockan är mycket och att jag inte skrivit ett inlägg till bloggen ännu. Jag har inte så mycket varken tid eller inspiration att skriva om ett större ämne. Jag vill då istället gå lite personligt och prata lite om vad som händer just nu i mitt liv. 
 
 
 

 
 
Jag har precis gått på semester och har tre veckor nu. Skönt! Jag vill verkligen få ut mycket av den. Jag har några idéer som jag kommer att börja jobba med nu i veckan. Till exempel har jag precis nyligen flyttat, eller ja, 28 april tror jag men ändå! Jag har blivit väldigt inspirerad av Ernst Kirchsteiger. Han är så jävla skön och nu när han har sommar med ernst så kan man aboslut ta lite inspiration från hans olika projekt. Jag tänkte att imorgon titta förbi på byggmax och köpa ett par grejer. Det första blir nog pensel och lite sånt. Har en list i köket, ni vet en sån där man har precis under överskåpen för att skymma belysningen? I alla fall är den i dagsläget brun/orange. Vidrigt. Ska måla den vit. 
 
 
Sen har jag några andra saker som jag ska försöka mig på. Det är faktiskt väldigt kul att pyssla med sånt. Jag fyllde år igår och hade lite party. Innan festen fick jag min present från min flickvän. Presenten var knoppar och handtag till lådorna och skåpen i köket. Så nu blev det mässing som jag fullkomligt älskar. Jag har nämligen fått bestämma köksinredning. Vita skåp, skivor i marmor, blandare och detaljer i mässing. Ska bli kul att se hur det formas. Vi har inget annat än mässingsknoppar till skåp och lådor men det känns helt annorlunda. Super kul! Jag kan också rekommendera dekorplast. Vi köpte det i marmor mönster och det ser riktigt bra ut! Men de ska bli riktigt kul med riktiga skivor sen.
 
 
-Bild av de nya handtagen till lådorna. Man skymtar även dekorplasten.
Tagen med Canon 6D med 50mm F1.8
 
 

 
 
 
Varje tisdag har jag med två godavänner ett möte där vi diskuterar och resonerar runt olika idéer som vi har fått under veckan och kollar på hur vi kan förvärkliga dem. Det är extremt givande då man alltid kan fylla sin hjärna med nya saker då. För jag tror varje gång man ventilerar och verkligen tänker, funderar och antecknar så får man mer plats att fylla nya idéer. Jag kände själv en stor skillnad bara på några veckor. Vi hade kanske haft 3 möten. Och jag kände direkt att de var enklare för mig att hitta lösningar till problem med hjälp av enkla smarta lösningar. Som till exempel hur man ska lösa en ask kopp på en fest när man bara har glas till hands. Jag hade nog inte tänkt på mjölkpaketet i återvinningen om jag inte ventilerat mina idéer på papper och med mina vänner. Det tycker jag aboslut du ska testa. Dra ihop några kreativa personer och snacka business eller vad som helst. Och har du inte någon konkret idé så ta en vecka och försök skriva ner dina tankar och problem som du stöter på. Ställ sen frågan; Hur går det att lösa? För jag lovar att man kan lätt brainstorma fram några kreativa svar på nån timme och en öl eller två. 
 
 
Dagens fråga lyder som följer: Vad har ni för problem? 
 
Det kan vara ett vardags problem som att mjölken alltid är oförberett slut när du ska ta en kopp kaffe på morgonen nån dag, eller liknande. tänk på ditt problem med ett problemlösande mindset. Som ni vet så är mindset nyckeln till framgång. Har du möjligheten att fördjupa dig i ditt problem och verkligen försöka komma på en lösning så har du lyckats. Det kan vara skit löjligt eller seriöst. Men jag bjuder in dig till att testa det. Alla mår bra av att tänka till lite och locka fram den kreativa sidan hos sig. 
 
 
Hoppas ni har haft en bra helg och att ni mår bra där ni är i livet. För det gör jag verkligen just nu. 
 
 
Tack och bock!
 
2 åsikter
Chefen

Vad kul att du uppskattar våra små sammankomster Fabian :-)

Chefen

Mycket bra inlägg för övrigt!

Svar: Tack chefen! Alltid lika trevligt.
Fabian Forsström