Personligt: Resultat

Idag har det skett mycket. 
 
Inlägget idag kommer till och med senare än väntat då klockan är redan över tolv på natten. Men det skiter jag i. Det har varit mycket resultat idag. Jag och min flickvän älskar när det händer nått. När vi kan bocka av nått på våran griffeltavla i hallen. Då mår vi som bäst. Sen om vi är bra på det eller inte det är en annan femma. Men man märker verkligen att börjar man med nått litet, så kommer resten i ren anda. 
 
 

 
 
Planen idag var egentligen för min del att spela golf med min vän. Vi har pratat om det i två dagar i sträck och hela tiden har de kommit något emellan eller så har vi inte fått ihop det. Men idag började det regna lite och jag insåg att jag skulle vilja dra till Dormy som ligger i Barkarby för att införskaffa ett par golfskor och lite smått och gott. Så jag ringde farsan och kollade om han ville hänga på och satte "typ" en tid. Vi började tvätta och i väntan på tvätten hann vi slänga återvinning och städa ur bilen. Sen var de dags att torka. Så vi drog till soptippen med en äcklig gammal "gräsatrapp", ni vet en sån där matta som ska vara som gräs, fast plast. Fyfan. Den slängde vi. Sen åkte vi med lite pant etc. etc. Ni fattar. Hur mycket som helst. Kändes det som i alla fall. 
 
Det här med resultat är så fantastiskt. Man borde göra saker oftare. Ett tips kan vara att har man en lång lista på saker att gör det minsta du hittar. Det kan vara att gå med tvätten och slänga in en maskin. Sen tar man nått till medans tvätten är i maskinen. Sen gör man nått medans den tumlar. Ja som sagt ni fattar. Hur smart som helst. Du bygger upp en energi som flyttar från det ena till det andra. Man skapara ett typ av flow i sina handlingar. Fruktansvärt produktivt. 
 
 

 
 
Hur som helst så landade vi hemma i tid för Sommar med Ernst där jag tog med mig några enkla knep till förvaring. Vi ska nämligen sätta upp lite hyllor och skit och han hade en as snygg lösning med ett rep och en planka i princip. Super snyggt och lite marint. Precis i min smak. Ska kolla om de går att göra nått med det sen. Vi åkte sen hem till mina föräldrar för att byta grepp på tre av mina klubbor. Det blev självklart mer av en liten nostalgitrip till både mitt och mina föräldrars förflutna då dom rensar en jävla massa bland alla lådor dom har hemma. Hittade massor med små teckningar och skrifter, diplom etc. som man fick i låg-mellanstadiet. Då fick man ju diplom bara man gjorde nått halvdant. De borde ha följt med upp i gymnasiet ta mig fan. Super bra. Varför ska vi sluta få beröm för saker vi gör? Visst betyg i all ära men ett diplom är fan bättre!
 
Ja som ni märker har hela dagen varit rätt hektisk. Hela tiden nått att göra. Nu känns det genast mycket bättre då jag ska spela golf imorgon med mina ny greppade klubbor. Känns så jävla bra! Köpte nya skor också. De ska också bli super kul att testa på banan imorrn. 
 
 
Men nu ska jag sova. Upp rätt tidigt blir det så jag kan komma till golfen innan lunchtid. Hoppas vädret håller i sig. 
 
 
Dagens fråga: Vilka resultat har du haft den här veckan? Något du är stolt över? Skriv! Gilla och dela!
 
 
Ha det bra!
0 åsikter