Roadtrip uppdatering #1



Kära läsare

Nu har jag och min flickvän äntligen kommit iväg. Något jag inte sagt till många är att vi planerat en roadtrip som gick av stapeln idag. Vi tänkte att vi ska uppdatera på våra bloggar om hur resan går och var vi varit etc. Fotografi är något jag själv och min flickvän är intresserade av. Vi har alltid funderat och undrat hur det är att ta bilder i norrland bland bergen bla. . Man ser så många fina landskapsfoton därifrån. Vi kom fram till att åka upp hit och köra en roadtrip till några av de nordligaste delarna för att sedan eventuellt hinna med en sväng i Norge som avslutning. Jag hoppas ni uppskattar att läsa om våra äventyr och att ni gillar bilderna vi kommer ta under resans gång. 




Första stoppet

Första stoppet blev Höga Kusten. En vacker "bergsskärgård" norr om Härnösand. Vi kom hit sent och fick sätta upp tältet i mörkret. Av en händelse tittade vi upp emot himlen och tyckte vi skymtade något som kan liknas norrsken. Inga färger, bara ljus dom snirklade dig runt i slöjor. Vi gick till toaletterna för att göra oss i ordning. På vägen tillbaka fick jag iden att vi ska fota varje sälle vi hamnar på. Emmy tyckte det lät bra och jag tog genast fram stativet. Resultatet har ni redan sett. Norrsken. Inte alls det vi såg men precis det vi trodde. Så häftigt att få möjlighet att ta dessa bilder på första natten. 

Klockan börjar bli en del nu och jag tänkte bara berätta hur de har gått för oss initiellt. :) 


Följ gärna bloggen och vloggarna på facebook. 




Lämna gärna en like och din åsikt om inlägget
29 åsikter
Sandra B. En annorlunda reseblogg

Vilka vackra bilder! Ser helt magiskt ut!

Svar: Tack Sandra! Det var sjukt häftigt! :D
Bror Armand

Robex Lundgren

fint

Svar: Tack! :)
Bror Armand

emelie

låter helt underbart

MYLLENBERG - finalist i Top Model Worldwide

men åh, så himla vackert! Har aldrig sett norrsken på riktigt. vill verkligen göra en liknande roadtrip som er när jag ser dessa två bilder, åh vad fint!

Svar: Vad roligt att vi kan inspirera dig att vilja göra en liknande resa! Kan verkligen rekommendera dig att göra det. :) Tack snälla du! :)
Bror Armand

Angelnrone

Tjingeling!

Men så underbara bilder på en vacker och drömlik himmel!
Lycka till på er Roadtrip på tu man hand och kika gärna in på min sida och bilder m.m.
Kramisar till er båda från Angelnrone - Take care ☆♡☆

Svar: Tack snälla du. Det ska vi göra! Allt har gått bra hittills i alla fall! :D
Bror Armand

Ylva

Kul! Norrland har fantastisk natur, speciellt kring Höga Kusten :)

Svar: Verkligen Det kommer lite mer bilder från Höga Kusten snart! :)
Bror Armand

Ruff

Men underbar idé att vara i norrland/norge och fota. Illa när man bor vid fjällen och inte gör det dock, haha! Blir ju riktigt fina bilder :D

Svar: Haha tack Ruff! Min flickvän som kom på idén att åka upp hit och se norrland då vi aldrig gör det. Vi bor i stockholm och det är ju vanligare att man åker utomlands men vi älskar verkligen klimatet så vi kände varför inte!? :) Tack snälla du! :)
Bror Armand

Liie

Hittade hit då jag var nyfiken på att se bilder från norrsken som var inatt och känner direkt nu att den här bloggen måste jag ju följa då jag också vill se mig om uppöver! Här kanske man kan få tips i framtiden på vackra ställen att besöka? :) Och vilken slump att ni börjar i området där jag bor (nästan iaf, Kramfors) Höga Kusten är himla fint!

Svar: Vad roligt och välkommen får man väll då säga! Det har blivit ont om inlägg men hoppas du får lite tips från vår resa. Första stoppet blev Höga Kusten och nu sitter vi i Arvidsjaur. Norrskenet var verkligen speciellt men vi hade extrem tur också. Vi ville se norrsken men var beredda på att få jaga lite men så fick vi se det första natten! Helt klart väldigt vackert! :D Lycka till på dina framtida foto äventyr!
Bror Armand

Johanna

vacker bild!

Svar: Tack Johanna! :)
Bror Armand

Josäfin Andersson

galet snygga bilder :D

Svar: Tack kära du! :)
Bror Armand

Anna ML Holm

Åhhåhåh, vad fint!

Berta

Vilken tur ni hade med Norrskenet! Bra ide att göra en fotoresa av resan. :-)

Svar: Ja visst hade vi! Jag har sedan länge velat fota i Norrland och har bara aldrig kommit iväg så det blev naturligt. :)
Bror Armand

Anna J Fotografi

Wow!

Frida

Otroliga bilder!

Svar: Tack så mycket Frida! :)
Bror Armand

IDA

Wow, vilka bilder!

Svar: Tack för din kommentar. De va magiskt! :)
Bror Armand

milina.blogg.se

WOW säger jag bara!!

Svar: Haha Tack Milina! :D
Bror Armand

Rebecca Wahl

åååh va mysigt! var ute igår och letade efter norrsken med kameran + långslutartid men det syndes inte.

Svar: Vad tråkigt för dig. Vi fick köra 30 sekunder och bländare 11 för att det skulle bli som bäst. Resultatet blev verkligen riktigt bra! :D Tack Rebecca!
Bror Armand

Jenny Nyström

Norrsken är underbart =) Fina bilder.

Svar: Visst är det! Tack Jenny! :D
Bror Armand

Malin Bengtsson

Åh vad kul! :D Ska definivt följa er!

Svar: Vad kul att du vill följa vår lilla roadtrip! Vi kommer snart lägga upp ett till! Kolla gärna in www.emmypetersson.net för fler bilder.
Bror Armand

Saga

Helt magiska bilder!

Svar: Tack Saga! :D
Bror Armand

Sanna

Vilka otroliga bilder!! :D

Svar: Tack! Vi hade riktigt tur! :D
Bror Armand

Emmelie

Riktigt fina bilder! :)

Svar: Vi hade tur med norrskenet! :) Tack för kommentaren! :)
Bror Armand

ɑ n n i k ɑ

Super fina bilder :D

Svar: Tack så hemskt mycket Annika! :)
Bror Armand

Emelie Ekman Lindqvist

Gud så fantastiska bilder :)

Svar: Tack så mycket Emelie! :)
Bror Armand

antonstenander

så häftigt!! :)

Svar: Tack Anton! :)
Bror Armand

Fanny Lyckeke

Hej! Titta in på min blogg som äntligen är uppstartad igen!
Kram, Fanny

Svar: Hej Fanny! Det ska jag göra! Tack för din kommentar! :)
Bror Armand

TIDSTJUVEN

Superfina bilder! :) Norrsken är så häftigt.

Svar: Tack så mycket! :) Visst är dem! :D
Bror Armand

Ida D

Åh, höga kusten är ju hemma <3
Låter som en helt fantastisk grejj att fara genom hela norr, särskilt nu när norrskenen börja dyka upp.
Hoppas ni får en fin resa!

Svar: Det var magiskt! Tack! Lite för tidigt kände jag men som sagt, de börjar dyka upp! :) Resan blev super bra!
Bror Armand

Matilda - tonårsliv i rullstol

Wow så vackert!

Svar: Tack Matilda! :)
Bror Armand